HVORDAN BEHANDLER VI DINE PERSONLIGE OPLYSNINGER?

Når du handler i en webshop, uanset om det er vores eller en anden, afgiver du oplysninger om dig selv. Hvor du bor, hvilken e-mailadresse du har, og hvad du handler. Her beskriver vi, hvordan vi behandler dine personoplysninger.

Grundlaget for alt, hvad vi gør, er at behandle vores kunder, som vi selv gerne vil behandles, altid. Dette gælder også, når det kommer til information.

Vi håber, at du føler dig tryg ved, hvordan vi behandler dine personoplysninger, og ønsker at fortsætte med at handle hos os.

GDPR – DINE RETTIGHEDER

General Data Protection Regulation er en EU-forordning, der regulerer, hvordan vi kan behandle personoplysninger. Den erstatter Persondataloven fra og med den 25. maj 2018.

Du kan læse mere om loven og dine rettigheder på Datatilsynets hjemmeside.

RESUMÉ AF VORES INFORMATIONSHÅNDTERING

Vi indsamler så få oplysninger som muligt. De oplysninger, vi indsamler, er dem, der er nødvendige for at opfylde vores forpligtelser over for dig og for at du kan opfylde dine forpligtelser over for os (dvs. betale for din ordre).

Hvis du ønsker at bestille mod faktura, skal vores samarbejdspartner Billmate have dit personnummer. Kun sådan kan du få dine varer sendt hjem mod faktura. Når du betaler med kort, kræves det, at du angiver dit kreditkortnummer. Det sker via en sikker (HTTPS) server, og Billmate eller Teller håndterer kortbetalinger for os.

Derudover har vi brug for at vide, hvilke produkter du bestiller, og vi har brug for din e-mailadresse og telefonnummer for at kunne kontakte dig med leveringsoplysninger, ændret information osv.

HVORDAN BRUGER VI DISSE OPLYSNINGER?

Vi bruger oplysningerne til at ekspedere din ordre. Vi bruger din e-mailadresse til at sende dig information, hvis du anmoder om det. Hvis du ikke længere ønsker at modtage information fra os, kan du nemt kontakte os via hjemmesiden og anmode om at blive fjernet.

HVORFOR BEVARER VI OPLYSNINGER?

Vi opbevarer oplysninger af bogføringsmæssige årsager. Vi skal kunne dokumentere grundlaget for skattemyndighederne.

SLET DINE OPLYSNINGER FRA VORES DATABASE

De oplysninger, vi gemmer, findes kun som grundlag for den økonomiske transaktion og opbevares af lovgivningsmæssige årsager og kan derfor ikke slettes.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os.

HVILKE SYSTEMER MODTAGER DINE OPLYSNINGER?

Når du handler hos os, går din ordre gennem flere trin for, at vi kan behandle og sende dine varer til dig.

Følgende systemer/leverandører arbejder vi med, og dine oplysninger kan blive behandlet af nogle af disse:

Opencart / Oderland – vores e-handelsløsning

Sparbanken – hvis du betaler direkte til os via BG.

Billmate – hvis du vælger at betale med Billmate.

Teller – hvis du vælger at betale med kort.

Fortnox – vores bogføringssystem

DHL – hvis vi sender din levering med sporingsnummer.

Postnord – hvis vi sender din levering som brev.

Microsoft / O365 – domæne- og e-mail-håndteringssystem

Google – til opfølgning af kampagnedata, f.eks. via Analytics eller Merchant.

Prisjakt – system til evaluering af vores service

Pricerunner – system til evaluering af vores service

OPENCART

Vi bruger et system til vores webshop kaldet Opencart. Det er en database, hvor vores produkter, vores tekstindhold og alt andet (inklusive denne side), som du ser på webshoppen, er samlet. Når du afgiver en ordre på vores hjemmeside, sker det i Opencart.

Din ordre havner derefter i en database hos Oderland, som er vores partner for databasehåndtering og serverdrift. Opencart / Oderland opbevarer oplysningerne for os, men bruger dem ikke på nogen måde uden vores tilladelse og uden at vi anmoder om det. Dette kan f.eks. ske, hvis en ordre af en eller anden grund ikke er gået igennem eller er blevet dobbelt. I så fald kan Oderlands teknikere undersøge ordren og fejlfinde.

I ordren findes oplysninger om, hvilke produkter du har købt hos os, hvordan du har betalt (men ingen oplysninger om kreditkort, personnummer eller lignende) samt den adresse, vi skal sende varerne til.

Hvis du foretager ombytninger eller returnerer varer, plejer vi at notere det i Opencart.

Her kan vi også gemme og inkludere e-mailkorrespondancer relateret til ordre og bytte. Formålet hermed er at give dig som kunde bedre service.

BILLMATE & TELLER

Når du når kassen, skal du betale for dine varer. Her kan du vælge mellem flere forskellige betalingsmetoder. Afhængigt af betalingsmetoden får en ekstern betalingsformidler oplysninger om dit køb. Billmate har et system, hvor ordrens indhold er synligt.

ODERLAND

Vi bruger Oderland til håndtering af domæner og servere. Det betyder, at dine e-mails går gennem Oderland.

FORTNOX – BOGFØRING

Vi bruger programmet Fortnox til bogføring. Fra Fortnox trækker vi fakturajournaler, som bruges som bogføringsgrundlag. I fakturajournalen ser vi din ordre og din e-mailadresse. Fakturaen bruger vi for at lave forsendelsen.

GDPR OG INTEGRITET

Opencart / Oderland har adgang til databasen med vores ordrer. Ingen personoplysninger deles med Opencart / Oderland, og vi har en databehandleraftale med Oderland, der sikrer, at dine oplysninger behandles sikkert og i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning.

For mere information om, hvordan vi håndterer personoplysninger, er du velkommen til at kontakte os.

TILBAGETRÆKNING AF SAMTYKKE

Hvis du har givet dit samtykke til at modtage markedsføring eller nyhedsbreve fra os, kan du til enhver tid trække dit samtykke tilbage ved at kontakte os eller ved at bruge afmeldingslinket i de e-mails, du modtager fra os.

Du har også ret til at anmode om adgang til de personoplysninger, vi har om dig, og til at anmode om, at de bliver rettet, slettet eller overført til en anden virksomhed. Hvis du ønsker at udøve disse rettigheder, bedes du kontakte os.

KONTAKTINFORMATION

Hvis du har spørgsmål eller bekymringer angående vores behandling af dine personoplysninger eller denne privatlivspolitik, er du velkommen til at kontakte os:

[Dit Firmanavn]

[Din Adresse]

[Dit Telefonnummer]

[Din E-mailadresse]

ÆNDRINGER I PRIVATLIVSPOLITIKKEN

Vi kan opdatere denne privatlivspolitik fra tid til anden for at afspejle ændringer i vores praksis eller lovgivning. Eventuelle ændringer træder i kraft, når de offentliggøres på denne side. Vi opfordrer dig til regelmæssigt at gennemgå denne privatlivspolitik for at holde dig informeret om, hvordan vi beskytter dine personoplysninger.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *